فیلم| حوادث آمریکا؛ شلیک پی در پی پلیس به کودک مبتلا به اوتیسم

13:35 - 01 مهر 1399
کد خبر: ۶۵۸۲۹۸
خشونت تسلیحاتی در آمریکا هم توسط شهروندان این کشور و هم توسط پلیس، در میانه شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌ها ادامه دارد.
بحران جنایت و خشونت با سلاح گرم در آمریکا، در میانه شیوع بیماری «کرونا»، شاهد روند افزایشی بوده است اما آن چه قابل توجه است، روند توقف ناپذیر خشونت پلیس آمریکا علیه مردم این کشور است.
 
به گزارش «آسوشیتدپرس و سی ان ان»، پس از شلیک پلیس به «دانیل پرود»، شهروند سیاه پوست مبتلا به اختلال روانی در «نیویورک»، پلیس آمریکا این بار در ایالت «یوتا» یک کودک مبتلا به اوتیسم را هدف قرار داد.
 
- شلیک پلیس یوتا به پسربچه مبتلا به اوتیسم: ویدئویی از شلیک مکرر از فاصله نزدیک پلیس شهر «سالک سیتی»، ایالت «یوتا»، به یک پسربچه ۱۳ ساله مبتلا به بیماری «اوتیسم»، سبب بروز واکنش‌های منفی و انتقادات زیادی شد.
 
حوادث آمریکا؛ شلیک پی در پی پلیس به کودک مبتلا به اوتیسم، افزایش درگیری‎ها با سلاح گرم
 
پلیس پس از تماس تلفنی مادر این پسربچه برای کمک به وی به منظور انتقال به بیمارستان، وی را در کوچه‌ای تعقیب و با فریاد از وی می‌خواهند روی زمین بنشیند؛ سپس ۱۱ بار به وی شلیک می‌کنند.
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2768907_697.mp4']
 
این پسربچه به دلیل تعدد شکستگی‌ها و جراحات همچنان در بیمارستان بستری است.
 
مادر این پسربچه به پلیس گفته بود که وی با خود اسلحه اسباب بازی دارد، اما پلیس با وی مانند فردی برخورد کرد که گویا واقعا سلاحی را حمل می‌کند.
 
این حادثه سبب بروز پرسش‎های زیادی در مورد نحوه برخورد پلیس با افراد دارای مشکلات روانی در میانه اعتراض‌ها برای اصلاح ساختار پلیس شد.
- افزایش حمله آنلاین به خانواده قربانی خشونت پلیس در کنوشای ویسکانسین: خانواده «جیکوب بلیک»، شهروند سیاهپوستی که در شهر «کنوشا» ایالت «ویسکانسین» توسط پلیس هدف قرار گرفت، از رشد حملات آنلاین و تهدید‌های مختلف نسبت به خود خبر می‌دهند.
 
- افزایش ۲ برابری تعداد و تلفات تیراندازی در نیویورک: براساس داده‌های پلیس، تا ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور)، هزار و ۱۲۳ مورد تیراندازی در نیویورک رخ داد.
 
این در حالی است که در بازه زمانی مشابه با سال ۲۰۱۹ این رقم ۵۸۰ مورد بوده است.
 
- افزایش خشونت با سلاح گرم در نیویورک و شیکاگو از ماه می‌ تا ژوئن ۲۰۲۰
 
- تیراندازی مرگبار در کانزاس سیتی: بر اثر تیراندازی جمعی در شهر «کانزاس سیتی «ایالت «کانزاس» یک کودک ۵ ساله کشته شد و ۲ بزرگسال نیز زخمی شدند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *